Doelstellingen

Doelstelling 2: Goed functionerende aansluitingen op het landelijke hoofdwegennet

Doelstelling 2

Goed functionerende aansluitingen op het landelijke hoofdwegennet.

Effectindicatoren

Doel

Omschrijving

Bron

Realisatie

Raming

2018

2019

2020

2021

2022

2.1

Gemiddelde reistijd in de ochtendspits naar de A27, vanaf de Koppeling (rotonde De Molen) via de Rondweg

Team Ruimtelijke Ontwikkeling

7:00 min

7:00 min

5:30 min

7:00 min

7:00 min

2.2

Gemiddelde reistijd in de ochtendspits naar de A12, vanaf de Koppeling (rotonde De Molen) via de Limesbaan

Team Ruimtelijke Ontwikkeling

6:30 min

6:30 min

6:00 min

6:30 min

6:30 min

2.3

Gemiddelde reistijd in de avondspits van de A12 via de N229 naar de Koppeling (rotonde De Molen)*

Team Ruimtelijke Ontwikkeling

X

X

11:00 min

14:00 min

14:00 min

* Deze indicator is lastig in te schatten. omdat het onzeker is of het verplaatsingsgedrag weer terug komt op het niveau van voor de coronacrisis, of dat er een blijvende reductie van verkeer in de spitsen te zien zal zijn.

* Deze indicator is lastig in te schatten. omdat het onzeker is of het verplaatsingsgedrag weer terug komt op het niveau van voor de coronacrisis, of dat er een blijvende reductie van verkeer in de spitsen te zien zal zijn.

* Betreft een nieuwe indicator vanaf 2020
* Deze indicator is lastig in te schatten. omdat het onzeker is of het verplaatsingsgedrag weer terug komt op het niveau van voor de coronacrisis, of dat er een blijvende reductie van verkeer in de spitsen te zien zal zijn.

Betrokkenheid verbonden partijen

Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.

Wat gaan we daarvoor doen?

Wij werken samen in de regio om de  bestuursovereenkomst A27/A12 Ring Utrecht en de bestuursovereenkomst A27 Houten-Hooipolder verder uit te werken. Ambtelijke en bestuurlijke deelname aan Rijk Regio Overleg,  Stuurgroep Ring Utrecht en Bestuurlijke adviesgroep A27 H-H (BAG). Behartigen belangen van inwoners van Houten. Daarnaast zullen we in U10/U16 verband samenwerken aan diverse mobiliteitsgerelateerde onderwerpen.

  • Buitengebied Bunnik Houten:
    • In gesprek blijven met de provincie en Bunnik over het integraal maatregelpakket met o.a. de spitsknip Achterdijk, fietsbrug over de A12 en het vrijliggend fietspad langs de N410.
    •  aandacht blijven vragen voor de aansluiting op de A12, onder andere via de regionale mobiliteitsstrategie.
    • verdere uitwerking van het ontwerp voor het kruispunt rondweg-N410-Binnenweg.
  • In het voorjaar 2019 is het bestedingsplan mobiliteit en bereikbaarheid vastgesteld, hierin zijn de ambities m.b.t. mobiliteit uit het collegeprogramma geprioriteerd. Er wordt invulling gegeven aan :
    Sterke Lekdijk:
    In het kader van het Hoogwaterbeschermingsprogramma bereidt HDSR een dijkversterking voor voor de 55 km lange Lekdijk. Ruim 13 km hiervan ligt binnen de gemeente Houten. Onderdeel van de dijkversterking is een eenduidige herinrichting van de Lekdijk waarbij deze vooral voor langzaam verkeer (fietsers en wandelaars) veilig moet zijn. Naar verwachting wordt hierover eind 2021 een principeafspraak over gemaakt waarna deze plannen in 2022 nader worden uitgewerkt. In het bestedingsplan mobiliteit en bereikbaarheid is budget gereserveerd voor de initiatief en definitiefase van het project.

Prestatie-indicatoren
Voor deze doelstelling is geen prestatie-indicator opgenomen.

Deze pagina is gebouwd op 10/01/2021 09:38:02 met de export van 10/01/2021 09:32:18