Doelstellingen

Doelstelling 1: Grotere tevredenheid van inwoners over het openbaar vervoer in de gemeente Houten en naar omliggende plaatsen buiten de gemeente Houten

Doelstelling 1

Grotere tevredenheid van inwoners over het openbaar vervoer in de gemeente Houten en naar omliggende plaatsen buiten de gemeente Houten.

Effectindicatoren

Doel

Omschrijving

Bron

Realisatie

Raming

2018

2019

2020

2021

2022

1.1

% Inwoners dat tevreden is over busvervoer* naar plaatsen buiten de gemeente Houten

Monitor Sociale Kracht

50%

53%

48%

55%

* Met ingang van de begroting 2021 trachten we ook inzicht te geven in de tevredenheid over het treinvervoer.

Betrokkenheid verbonden partijen

Door Covid-19 staan de reizigersaantallen in het OV in Houten onder druk. Dit kan gevolgen hebben voor het serviceniveau in de nieuwe concessie Regio Utrecht die 2025 ingaat. Desondanks zet de gemeente in op het behoud van verbindingen met de plaatsen rondom de gemeente Houten. Hierin werken we samen met de provincie en buurgemeenten.

De eerste fase van last mile bedrijventerreinen, het verzamelen van data omtrent reisgedrag van werknemers, is uitgevoerd. Deze eerste fase is uitgevoerd in samenwerking met ondernemend Houten en de fietsersbond. Op basis van de analyse van het verplaatsingsgedrag van werknemers nemen bedrijven maatregelen voor de verduurzaming van het reisgedrag en stimuleert de gemeente dit reisgedrag door projecten waardoor de last mile aantrekkelijker wordt.

Wat gaan we daarvoor doen?

Samen met de buurgemeenten Nieuwegein, IJsselstein en Vijfheerenlanden stellen we een OV visie op.

I n overleg met deelnemende bedrijven wordt een project opgestart om de last mile voor werknemers te verbeteren. De specifieke maatregel is afhankelijk van de analyse van het verplaatsingsgedrag.

Prestatie-indicatoren
Voor deze doelstelling is geen prestatie-indicator opgenomen.

Deze pagina is gebouwd op 10/01/2021 09:38:02 met de export van 10/01/2021 09:32:18