Doelstelling 2 |
---|
De verkeersveiligheid op een hoog niveau houden en waar mogelijk op basis van meer risicosturing verder verbeteren. |
Effectindicatoren
Doel | Omschrijving | Bron | Realisatie | Raming | ||||||
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.1 | Snelheidsoverschrijdingen op 30 km, 50 km, 60 km en 70 km-wegen terugdringen | Meetel-data SPI-kompas | X | X | 10% | |||||
2.2 | Aantal geregistreerde ongevallen naar type: (brom-)fietsongevallen | RAVU-data VeiligheidNL | X | X | nnb | |||||
Betrokkenheid verbonden partijen
Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.
Wat gaan we daarvoor doen?
- De gemeente voert per kwartaal, op eigen initiatief of in het kader van de aanpak ‘Veilige Straat’, metingen uit en raadpleegt het SPI-kompas op te anticiperen op snelheidsoverschrijdingen. Bij overschrijding wordt gezocht naar oplossingen, zoals een handhavingsactie in samenwerking met politie/bewoners/school e.d. of fysieke maatregelen.
- Samen met zowel landelijke als provinciale verkeersveiligheidspartners onderzoek doen naar zinvolle indicatoren om te gebruiken voor het verkeersbeleid in Houten.
- In samenwerking met bezorgdiensten de ervaren brommeroverlast gericht aanpakken.
- Onderzoek naar alternatieve mogelijkheden van pakketbezorging. Dit mede om overlast van bestelbussen te verminderen .
- Onderzoek naar de veiligheid van een 3-tal kruispuntlocaties auto- en (brom-)fietsverkeer in verband met letselongevallen onder (brom-)fietsers.
Prestatie-indicatoren
Voor deze doelstelling is geen prestatie-indicator opgenomen.