Doelstelling 2 |
---|
Digitale dienstverlening zodat inwoners en ondernemers 24/7 zaken met ons kunnen doen. |
Effectindicatoren
Doel | Omschrijving | Bron | Realisatie | Raming | ||||||
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.1 | Gebruik E-formulieren | Productenoverzicht digitalisering (e-formulieren) | 12.000 | 12.731 | 12.451 | 13.400 | 13.000 | |||
Betrokkenheid verbonden partijen
Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.
Wat gaan we daarvoor doen?
eFormulieren zijn digitale formulieren die wij zelf beheren en aanbieden via de gemeentelijke website. In 2020 was het aantal keren dat een eFormulier is gebruikt net iets lager dan in 2019. Gelet daarop lijkt de raming voor 2021 te hoog te zijn. Daarom is de prognose voor 2022 bijgesteld.
In 2021 hebben we de digitale dienstverlening met 13 zogenaamde eDiensten op het gebied van burgerzaken en verkiezingen uitgebreid. Met de eDiensten en de eFormulieren kent de gemeente Houten organisatiebreed 62 producten die digitaal kunnen worden aangevraagd. Bezien wordt in hoeverre onze digitale dienstverlening nog verder kan worden uitgebreid.
Prestatie-indicatoren
Voor deze doelstelling is geen prestatie-indicator opgenomen.